RMail Tracking Portal
De tracking portal van RPost is vernieuwd. De tracking portal geeft nu inzicht in de status van alle verzoeken om een digitale handtekening verstuurd gedurende de laatste 30 dagen.
Op deze pagina zie je hoe je de RPost Tracking Portal kunt gebruiken.
Nadat je een E-Sign verzoek verstuurd hebt krijg je een Verzendbevestiging. Dit is een verklaring van RPost dat jouw bericht ontvangen is door de RMail servers en in behandeling genomen is. In de Verzendbevestiging van een E-Sign verzoek is een link opgenomen welke direct toegang geeft tot de informatie over dat specifieke verzoek. |
Je wordt nu gevraagd om je aan te melden met jouw e-mailadres en jouw RPost wachtwoord. Dit is het wachtwoord wat je hebt opgegeven bij het eerste gebruik van de RMail add-in voor Outlook Desktop. Heb je geen RPost wachtwoord klik dan op "Register here" en volg de instructies. Weet je jouw RPost wachtwoord niet meer klik dan op "Forgot Password" en volg de instructies. |
Nadat je aangemeld bent zie je een overzicht van de status van het E-Sign verzoek. Getoond worden de details van de transactie, ook bestaat hier de mogelijkheid om een transactie die nog niet is afgerond af te breken (cancel)
|
Klik op het ∨ teken voor de naam van een ondertekenaar om de details te zien. Het hier getoonde voorbeeld is van een E-Sign verzoek met twee ondertekenaars die in de opgegeven volgorde moeten tekenen. De eerste ondertekenaar heeft het verzoek ontvangen, maar nog geen actie ondernomen. De tweede ondertekenaar heeft nog geen verzoek ontvangen, dat wordt pas gestuurd als de eerdere ondertekenaar getekend heeft. |
Als je een transactie afbreekt wordt gevraagd dit te bevestigen. Tevens geef je hier aan waarom de transactie is afgebroken. |
Een overzicht van al jouw E-Sign verzoeken van de laatste 30 dagen krijgt je als je in het detailoverzicht klikt op "TRACKING".
Als je direct naar de tracking portal gaat via https://tracking.rpost.com zie je het overzicht van alle verzoeken van de laatste 30 dagen. |
Met de vernieuwde tracking portal kan je ook een overzicht krijgen van alle E-Sign verzoeken van jouw organisatie. Een hiertoe aangewezen admin heeft kan kiezen of alle transacties getoond worden (Company) of alleen de zelf verstuurde (Personal). Stuur een bericht aan support@rpost.nl om een admin aan te wijzen voor de tracking portal. |
Eigen transacties kunnen wel afgebroken worden, vanuit het persoonlijke overzicht. |