Direct contact? Bel: 088 - 099 44 00

HomeRMail SupportRMail Tracking Portal

RMail Tracking Portal

De tracking portal van RPost geeft inzicht in de status van de verzoeken om een digitale handtekening.

Op deze pagina zie je hoe je de RPost Tracking Portal kunt gebruiken.

Nadat je een E-Sign verzoek verstuurd hebt krijg je een Verzendbevestiging. Dit is een verklaring van RPost dat jouw bericht ontvangen is door de RMail servers en in behandeling genomen is. In de Verzendbevestiging van een E-Sign verzoek is een link opgenomen welke direct toegang geeft tot de informatie over dat specifieke verzoek.

 

Je wordt nu gevraagd om je aan te melden met jouw e-mailadres en jouw RPost wachtwoord.  Dit is het wachtwoord wat je hebt opgegeven bij het eerste gebruik van de RMail add-in voor Outlook Desktop.

Heb je geen RPost wachtwoord klik dan op "Register here" en volg de instructies. Weet je jouw RPost wachtwoord niet meer klik dan op "Forgot Password" en volg de instructies.

 

Nadat je aangemeld bent zie je een overzicht van de status van het E-Sign verzoek.

Het hier getoonde voorbeeld is van een E-Sign verzoek met twee ondertekenaars die in de opgegeven volgorde moeten tekenen.

De eerste ondertekenaar heeft het verzoek ontvangen, maar nog geen actie ondernomen.

De tweede ondertekenaar heeft nog geen verzoek ontvangen, dat wordt pas gestuurd als de eerdere ondertekenaar getekend heeft.

 

Hetzelfde voorbeeld maar nu wat verder in het proces.

De eerste handtekening is gezet.

De tweede ondertekenaar heeft het verzoek nu ook ontvangen, maar nog geen actie ondernomen.

 

Hetzelfde voorbeeld, nog een stap verder.

De eerste handtekening is gezet.

De tweede ondertekenaar heeft het document geopend maar nog niet getekend.

 

Een overzicht van alle E-Sign verzoeken die voor u in behandeling zijn krijgt u als u in het detailoverzicht klikt op "TRACKING".

Als je direct naar de tracking portal gaat via https://tracking.rpost.com zie je het overzicht van alle uitstaande verzoeken.