Direct contact? Bel: 088 - 099 44 00

HomeRSign SupportStarten met RSign

Starten met RSign

Ga naar https://app.rsign.com en meld je aan. Ben je een nieuwe gebruiker, kiest dan voor "Sign up".

Vul uw e-mailadres en wachtwoord in.

Indien gewenst kies je een van onderstaande opties:

  • Remember Me: hierdoor wordt uw e-mailadres onthouden door uw brow-ser en de volgende keer dat u RSign start ingevuld.
  • Remember Password: hierdoor wordt uw wachtwoord onthouden door uw browser en de volgende keer dat u RSign start ingevuld.

Kies vervolgens voor Sign In.

Een vergeten wachtwoord kun je herstellen via de optie “Forgot Password?”.

De eerste keer dat je inlogt bij RSign zie je een overzicht van de geregistreerde gegevens. Indien gewenst kun je deze gegevens later veranderen via de profielinstellingen. Kies hier voor Continue.

Op dit inlogscherm kun je rechtsboven een taal kiezen. Deze keuze heeft alleen effect op het inlogscherm. De taal van de RSign interface wordt bepaald tijdens de registratie en kan door RPost Nederland eenvoudig aangepast worden.
Op het startscherm van RSign kun je jezelf ook aanmelden voor een gratis proef account met beperkt gebruik. Zie sectie 11 (Online registratie) voor meer informatie.

De RSign interface bevat op sommige plaatsen nog Engelse termen. Deze worden ook hier gebruikt om de link tussen documentatie en toepassing duidelijk te houden.

RSign Start scherm

Nadat je bent ingelogd zie je het startscherm van RSign. Hier vind je de functiebalk, het hoofdmenu en een overzicht van onderhanden werk.

RSign functiebalk

Rechts op de functiebalk vind je jouw naam, een link naar ondersteunende informatie op de RPost site https://support.rpost.com (Engels) en de knop waarmee je kunt uitloggen.

Links op de functiebalk staan de hoofdfuncties van RSign.

Home Home brengt je terug naar het startscherm.
Verzenden  Kies verzenden om een nieuwe opdracht aan te maken. Hier maak je een nieuwe envelop en vult deze met documenten of templates, zie sectie 3 - Maak een RSign verzoek.
Envelopes Hier vind je een overzicht van alle door jou verzonden enveloppen, zie sectie 6 - Beheren.
Templates Hier vind je een overzicht van de beschikbare templates, zie sectie 7 - Templates en rules.
Instellingen Hier vind je alle instellingen en kun je standaardwaarden voor jouw instellingen kiezen. Meer informatie over instellingen staat in sectie 9 - Instellingen.

Profiel en instellingen aanpassen

Kies "Instellingen", vul de gegevens in jouw profiel aan en neem de, door RPost Nederland aanbevolen, instellingen over uit onderstaande tabel .

Aanbevolen Instellingen

Nadat je jouw profiel hebt aangepast kun je het beste de volgende standaard instellingen aanpassen.  Een compleet overzicht van alle instellingen vind je hier

Tab Verzenden
Datum formaat Selecteer hier een van de EU formaten
Verstuur eerste herinnering na  15 dagen
Stuur vervolgens een herinnering elke 3 dagen
Stuur laatste herinnering voor vervaldatum  1 dag
In volgorde ondertekenen -J-
Ontvanger toestaan om bestand(en) toe te voegen tijdens het ondertekenen Actief + -N-
Splits documenten na ondertekening Actief + -J-
Tab Template
Template bewerken toestaan Actief + -J-
Statische link voor Template maken Actief + -N-
Gebruikers toestaan Rules aan te maken -J-
Template/Rule delen/Bericht -J-
Tab Systeeminstellingen
Tijdzone Voor Nederland is de tijdzone (UTC+01:00) Amsterdam, Berlin, Bern, Rome, Stockholm, Vienna
Beschikbare opslaglocaties Naar behoefte aanpassen
Tab Advanced
Envelopgegevens (XML) opnemen op het tabblad beheren -J-
Bevestigingsmail ontvangen -J-
De functie afhankelijkheden inschakelen -J-

Vergeet niet om de aangebrachte instellingen op te slaan.

Maak een RSign opdracht